Одељење за математику, 11. и 13. април 2018.

У току ове недеље биће одржана три предавања у оквиру Одељења за математику.

Прво предавање биће одржано у среду, 11. априла у сали 301ф Математичког института САНУ са почетком у 14 часова.

Предавач: Thomas Piecha, University of Tuebingen

Наслов предавања: PROOF-THEORETIC SEMANTICS AND THE PROBLEM OF COMPLETENESS

Апстракт: In proof-theoretic semantics the meaning of the logical constants is given in terms of the notion of proof instead of the notion of truth. Dag Prawitz conjectured that intuitionistic logic is complete with respect to a notion of proof-theoretic validity. In this talk we first present the general idea of proof-theoretic semantics. We then discuss some standard conditions for proof-theoretic notions of validity. Any semantics obeying these conditions satisfies a generalized disjunction property. This implies the validity of Harrop`s rule, which is not derivable in intuitionistic logic. The completeness conjecture is thus decided negatively.

Друго предавање биће одржано у среду, 11. априла у сали 301ф Математичког института САНУ са почетком у 18 часова.

Предавач: Марко Стошић, Математички институт САНУ

Наслов предавања: ЧВОРОВИ, КВИВЕРИ И ПРИМЕНЕ

Апстракт: У овом предавању биће приказани неки од савремених резултата у вези са квантним и хомолошким инваријантама чворова. Главна идеја је да се укратко прикажу бројне потпуно различите теорије из разних области математике и физике, које су са разних страна повезане управо преко теорије инваријанти чворова. У другом делу предавања биће приказана и једна од најновијих и актуелних идеја---такозвана кореспонденција између чворова и квивера (усмерених графова), којом се датом чвору придружује квивер на такав начин да се БПС инваријанте чворова поклапају са мотивичним Доналдсон-Томас инваријантама квивера. Прва идеја односно циљ ове кореспонденције је била да се објасне неке од важних хипотеза о особинама чворова, али се испоставило да она отвара бројне нове правце и изненађујуће везе са разним областима математике и физике. Као пример, биће приказана веза са комбинаториком путева на целобројним решеткама---једним од класичних, основних проблема енумеративне и аналитичке комбинаторике---где смо добили потпуно нове експлицитне формуле за број таквих путања, користећи искључиво чворове, квивере и њихову везу. Предавање је базирано на заједничким радовима са С. Гуковом, Е. Горским, П. Сулковским, М. Рајнекеом, П. Кучарским, М. Панфилом и П. Ведрихом.

Треће предавање биће одржано у петак, 13. априла у сали 301ф Математичког института САНУ са почетком у 14 часова.

Предавач: Peter Balazs, University of Vienna

Наслов предавања: FRAME THEORY AT THE ACOUSTICS RESEARCH INSTITUTE Апстракт: We will start this talk by presenting an overview of the Acoustics Research Institute, a multi-disciplinary fundamental research institute of the Austrian Academy of Sciences. In the second part we will present the details of frame theory, which is a part of functional analysis that has deep influence to many other mathematical branches, but also many other sciences, like physics, signal processing and acoustics. We will present the basic ideas and consequences of the frame concept, which is a generalization of orthonormal bases. We will show some recent mathematical results as well as some applications in acoustical signal processing.

Нажалост није могуће оставити коментар.

Вести и дешавања